امروز: ۲۵ مهر ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پارک سافاری فرصت کم نظیر برای افزودن به جاذبه های گردشگری کیش و هندورابی

آموزش و پرورش کیش , اجتماعی , بین الملل , علمی , فرهنگی , فناوری , گردشگری , محیط زیست تاریخ انتشار: 03/07/23 بدون نظر   23 بازدید

اندازه فونت    
پارک سافاری فرصت کم نظیر برای افزودن به جاذبه های گردشگری کیش و هندورابی

پارک سافاری فرصت کم نظیر برای افزودن به جاذبه های گردشگری کیش و هندورابی

مقدمه ؛ وقتی داغ دلمان با شنیدن چنین اخباری تازه میشود.
پارک سافاری دبی در ماه اکتبر برای ششمین فصل خود درهایش را به روی ساکنان و بازدیدکنندگان باز می‌کند و فرصتی بی‌نظیر برای غوطه‌ور شدن در دنیای حیوانات و مشاهده گونه‌های مختلف از سراسر جهان فراهم می‌سازد.

پارک سافاری دبی بیش از ۳۰۰۰ حیوان از ۷۸ گونه پستاندار، ۵۰ گونه خزنده و ۱۱۱ نوع پرنده را در خود جای داده و همچنان به عنوان یکی از مقاصد برجسته حیات وحش در امارات شناخته می‌شود.

سافاری شارجه باز گشایی شد.!
سافاری شارجه، بزرگ‌ترین سافاری جهان در خارج از آفریقا، فصل چهارم خود را افتتاح کرد. این فصل جدید شامل بیش از ۳۰۰ حیوان و پرنده تازه به مجموعه اضافه شده است که نشان‌دهنده موفقیت تلاش‌های مسئولان در حفظ تنوع زیستی است. بازدیدکنندگان فرصتی نادر برای مشاهده حیوانات جوان به همراه مادرانشان خواهند داشت و تجربه‌ای استثنایی از سرگرمی، یادگیری و اکتشاف در انتظارشان است.
۱۲ محیط متمایز
سافاری شارجه شامل ۱۲ محیط متنوع است که از مناطق مختلف آفریقا الهام گرفته و ۸ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.

شنیدن خبر بازگشایی و توسعه پارک های سافاری دبی و شارجه داغ دلمان را تازه کرد. جزیره کیش و حتی هندورابی جایی است که شرایط ایجاد و توسعه چنین پروژه ای را داشت و اکنون جای خالی آن در این جزایر را بی و شارجه  با جمع آوری انبوهی از حیوانات کمیاب و شگفت انگیز از سراسر دنیا با هدف ایجاد جذابیت گردشگری و تحقیقاتی و علمی با هزینه ای سنگین تاسیس و در معرض دید عموم قرار داده و درآمدزایی شگرف و پایداری ایجاد نمودن.
در همین رابطه خواستم با درج یاداشتی تلنگری به سرمایه گذاران و مسئولین کیش بزنم اینکه کیش و هندورابی جایی است که می‌توانست و میتواند مکانی مناسب برای ایجاد سافاری پارک حیات وحش که کاملا با ساختارهای زیست محیطی هم خوان و سازگار است باشد.
داشتن مناطق محصور و جنگلی با قابلیت حرکت خودروهای سافاری برای دیدن حیوانات کمیاب اهلی و حتی وحشی که قابل زیست در چنین مناطق چون کیش داشته باشند نتنها می‌توانست یک جاذبه دیگر بر جذابیت‌های کیش بیفزاید بلکه منبع پژوهشی و تولید و کارآفرینی و  درآمدزایی و خلق ثروت بود برای کیش و منطقه باشد.
اکنون کیش و هندورابی بیش از پیش نیاز به اقداماتی جذاب در حوزه گردشگری دارد که سازگار با قوانین زیست محیطی باشد و بتواند با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه سازگار بوده و از دست درازی به خاک و زمین و منابع طبیعی این جزایر پرهیز ممانعت نماید.
امروز جزیره کیش با داشتن پارک ۲۰۰ هکتاری محصور شده آهوان و هندورابی با داشتن شرایط بکر و دست نخورده میتواند منبع سرمایه گذاری در درآمد و جذاب و دیدنی برای گردشگران با تاسیس پارک سافاری حیات وحش باشد.

*شکر دولتشاهی*

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (72) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (48) اداره محیط زیست کیش (98) بیمارستان کیش (146) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (47) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (52) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (50) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (36) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (76) دکتر رضانیا (55) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (79) سازمان منطقه آزاد کیش (201) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (40) سرهنگ علی اصغر جمالی (68) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (48) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (62) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (39) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (39) فرماندهی انتظامی کیش (127) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (133) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (99) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (37) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (58) پلیس فتا (35)
رفتن به ابتدای صفحه