امروز: ۱۴ مهر ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

چگونه مناطق آزاد ، با رفتن حجت و آمدن رضا «مسرور» شد.

چگونه مناطق آزاد ، با رفتن حجت و آمدن رضا «مسرور» شد.

پایان ۱ سال و ۱۰ ماه و ۲۶ روز شعار و عدم کارایی در مناطق آزاد

چگونه مناطق آزاد ، با رفتن حجت و آمدن رضا «مسرور» شد.

ساره خورشیدی: بسیار از کارشناسان در گفتگو با ما، گفتند که انتخاب مسرور به عنوان سرپرست مناطق آزاد، ارزش دو ماه صبر و حوصله را داشت. حالا با برکناری عبدالملکی، پایان حدود دو سال انفعال، مخارج دلاری متعدد، سفرهای خارجی، نمایش‌گاه‌های بدون خروجی و همایش‌های بی‌ثمر تمام شده است و کشتیبان را سیاستی دگر آمده است.

به گزارش تجارت جهانی، همان روز نخستی که حجت عبدالملکی با پیشینه‌ای مملو از ضدیت با مناطق آزاد توسط دولت سیزدهم به مسئولیت دبیرخانه منصوب شد، موجی بزرگ از نگرانی و انتقاد را به همراه آورد.

او با حضوری ۹ ماهه در یک وزارتخانه و شکست در اجرای برنامه‌هایش، قبل از استیضاح توسط مجلس، نامه استعفای خود را نوشت و توسط رییس دولت بلافاصله مورد موافقت قرار گرفت!

حجت عبدالملکی، در مناطق آزاد با وجود سفرهای خارجی گوناگون، نمایش‌گاه‌های بدون خروجی و بدون گزارش مستند از نتایج، عملکردی نداشت و همان طور که هدف از انتصاب او در مناطق آزاد با کارنامه شکست در وزارت کار مشخص نشد، در طول دو سال، یک خط مستند و گزارش قابل راستی آزمایی از ادعای تراز تجاری مثبت، نیز منتشر نکرد.

حتی انتصاب فردی با لیسانس فیزیوتراپی به مدیریت منطقه آزاد چابهار نیز برای نخستین بار در تاریخ و  کارنامه مناطق آزاد در دوره عبدالملکی ، ثبت شده است!

نکته مهم این است که انتصاب عبدالملکی در مناطق آزاد بدون ماموریت از یک نهاد دولتی صورت گرفت که دیوان عدالت اداری پیش از آن حکم انتصاب میثم لطیفی در سازمان استخدامی را باطل کرده بود و چون عبدالملکی نیز با همان شرایط در دولت حضور داشت باید کنار می‌رفت اما با ایجاد مکانیزمی با دور زدن قانون و رای دیوان، این افراد که از دانشگاهی غیر انتفاعی و خصوصی آماده بودند، ماندگار شدند!

عبدالملکی، پیشتر در دولت یازدهم توسط مهندس ترکان، دبیر فقید مناطق آزاد به عددنشناسی توصیف شده بود.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز، رییس جمهور پزشکیان، گوینده جمله ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان را متوهم خطاب کرد!

امیدواریم کسانی که باعث و بانی انتصاب عبدالملکی در مناطق آزاد شدند و خسارت‌هایی چون افزایش واردات، کاهش صادرات و منفی شدن تراز تجاری مطابق گزارش رسمی گمرک را به بار آوردند هم از رییس جمهور فقید، آیت الله رییسی، طلب بخشش کنند هم از پیشگاه ملت ایران. حتی اگر یک سرمایه‌گذار بخاطر سیاست‌های عبدالملکی از مناطق آزاد، فرار کرده باشد، خسارت بزرگی در دوران تحریم و جنگ اقتصادی محسوب می‌شود.

نکته مهم این است که حکم مشاور رییس جمهور که او در نامه‌نگاری‌ها استفاده می‌کرد، ارتباطی به مناطق آزاد نداشت و مربوط به حکمی بود که پس از استعفا از وزارت کار، رییس جمهور فقید برای وی، صادر کرده بود!

به هر حال امروز، پایان یک سال و ده ماه و ۲۶ روز دوران تاریک و پسرفت در مناطق آزاد محسوب می‌شد و انتخاب «مسرور» و برکناری «عبدالملکی» ، روزنه امید را در فعالان مناطق آزاد ایجاد کرد.

#رضا_مسرور #عبدالملکی

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (72) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (48) اداره محیط زیست کیش (98) بیمارستان کیش (143) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (44) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (52) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (76) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (79) سازمان منطقه آزاد کیش (201) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (40) سرهنگ علی اصغر جمالی (68) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (47) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (62) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (38) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (39) فرماندهی انتظامی کیش (127) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (36) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (58) پلیس فتا (34)
رفتن به ابتدای صفحه