امروز: ۱۴ مهر ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

هدف از برگزاری جلسات و نشست های مکرر بخش خصوصی کیش با نمایندگان مجلس و دولت چیست.؟

هدف از برگزاری جلسات و نشست های مکرر بخش خصوصی کیش با نمایندگان مجلس و دولت چیست.؟

هدف از برگزاری جلسات و نشست های مکرر بخش خصوصی کیش با نمایندگان مجلس و دولت چیست.؟

 

دبیر مجمع سازندگان و نوآوران کیش اهداف خود بابت دعوت و برپایی جلسات با نمایندگان مجلس و دولت را تشریح کرد

 

مصاحبه اختصاصی دولت خانه کیش با طهمورث قاسمی دبیر مجمع سازندگان و نوآوران کیش

اخیرا مجمع سازندگان نشستی با دو چهره برجسته و تاثیرگذار مجلس و دولت برگزار کرده‌ است؛ می خواهیم بدانیم هدف از این نشست چه بوده و به طور مشخص چه برنامه‌ایی را در دستور جلسه داشتید؟_
به طور کلی این نشست با یک هدف اصلی یعنی ارتقا بخشی به ساختار اداره مناطق آزاد برگزار گردید. زیرا همه ما می دانیم با وجود اینکه مناطق آزاد کشور از جمله کیش با چالش اساسی بازدارنده اجرایی و مدیریتی روبروست بااین همه یکی از مهمترین مسائل اداره مناطق آزاد تنزل ساختاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد می باشد که به طور مستقیم و در پاره ایی از موارد به طور غیرمستقیم کیفیت اداره مناطق را پایین آورده است. حوزه عمل نشان می دهد که نقطه عزیمت این تنزل بی ارتباط با تبصره‌ ماده ۲۳ برنامه ششم توسعه نیست. قانونی که در فضای ناهماهنگی و ناتوانی دبیرخانه در تعامل راهبردی با مجلس به تصویب رسید تا بخشی از دغدغه های نظارتی قانونگذار را هم تامین نماید. اکنون ارزیابی عملکردی این قانون در چند سال اخیر حکایت از این دارد که این سیاست نیازمند بازنگری ست؛ چون قانون امری اعتباری ست و حسب شرایط و نیازمندی های میدان عمل یعنی جامعه‌ باید بازنگری شود. منتهای مراتب، پیشبرد این موضوع در مجلس و دولت پیچیدگی ها و ظرافت های فنی دارد که‌ نمی توان نسبت به آن بی توجه بود. یکی از این پچیدگی ها در گام‌ نخست این است که چه سناریوی مطلوب ممکن را باید پیشهاد داد و در این میان چه روش کوتاه و کاربردی را باید دنبال کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم. با توجه به اشراف آقای دکتر تاجگردون در اینگونه مباحث و همینطور موقعیت و جایگاه ایشان در مجلس و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا این نشست هماهنگی شد و از جناب آقای تاجگردون و جناب آقای سید شهاب طباطبایی عضو شورای اطلاع رسانی دولت دعوت کردیم تا به همراه سرمایه‌گذاران و سازندگان مجمع سازندگان و انجمن و جامعه بازاریان موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

*پرسش دوم این است که آیا این نشست به جمعبندی مشخص و خروجی خاصی رسید ؟ لطفا در این مورد هم توضیح بدید.*
در این هم اندیشی پس از بیان مشکلات از سوی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان چهار سناریو مطرح و در خصوص چالش ها و فرصت های هر یک بحث و تبادل نظر شد. در جمعبندی مقرر گردید یک سناریوی ترکیبی از سه سناریوی مطرح شده در پیش گرفته شود تا هم ساختار دبیرخانه در دولت به صورت ساختار مستقل ارتقا گردد و هم دبیرخانه به عنوان یک نهاد ناظر تنظیم گر سازمان دهی و ساماندهی شود از سوی دیگر سازمان های مناطق در چاچوب قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تقویت شوند
در پایان به این جمعبندی رسیدیم که این سازوکار پیشنهادی تا پیش از آغاز فرآیند رسیدگی به لایحه بودجه سال آتی با مدیریت دکتر تاجگردون و همکاری جناب آقای طباطبایی در دولت به جریان بیفتد.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (72) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (48) اداره محیط زیست کیش (98) بیمارستان کیش (143) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (44) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (52) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (76) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (79) سازمان منطقه آزاد کیش (201) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (40) سرهنگ علی اصغر جمالی (68) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (47) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (62) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (38) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (39) فرماندهی انتظامی کیش (127) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (36) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (58) پلیس فتا (34)
رفتن به ابتدای صفحه