امروز: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نحوه فروش خدمات گردشگری در کیش غیرمسئولانه است

آموزشی , اجتماعی , جشنواره , فرهنگی , فناوری , گردشگری , ورزشی تاریخ انتشار: 03/06/13 بدون نظر   105 بازدید

اندازه فونت    
نحوه فروش خدمات گردشگری در کیش غیرمسئولانه است

نحوه فروش خدمات گردشگری در کیش غیرمسئولانه است

انتقاد شدید گردشگران به وضعیت نابسامان و غیرمسئولانه فروش خدمات گردشگری در کیش

یاداشت لازم و ضروری از یک تجربه شخصی و نزدیک به امور خدمات گردشگری کیش

امروز سه شنبه ۱۳ شهریور برای استفاده از تله‌کابین مجموعه میکامال در ساعت ۱۷ به همراه میهمانان خود به این مجموعه مراجعه کردیم. در کمال تعجب، متصدی بخش به ما اطلاع داد که مجموعه میکامال به‌صورت مستقیم یا حتی آنلاین بلیط نمی‌فروشد و ما باید از کانترهای گردشگری یا سایت‌های فروش آنلاین بلیط تهیه کنیم. به پیشنهاد متصدی مربوطه، به یکی از این سایت‌های مشهور فروش خدمات گردشگری) (نام سایت محفوظ است) مراجعه کردیم و برای همان روز، یعنی ۱۳ شهریور، بلیطی برای ساعت ۱۸ خریداری کردیم.

اما، سایت به‌جای ارائه بلیط آنلاین، تنها یک پیام کوتاه با شماره بلیط خریداری شده و آدرس محل تله‌کابین ارسال کرد. وقتی جهت استفاده دوباره به متصدی مراجعه کردیم، به ما گفته شد که بلیط ما مربوط روز بعد یعنی تاریخ ۱۴ شهریور و ساعت ۱۹ است.
این تجربه نه‌تنها نشان‌دهنده بی‌کفایتی در ارائه خدمات گردشگری در کیش است، بلکه بیانگر عدم تعهد و بی‌مسئولیتی عمیقی است که گردشگران را به راحتی دچار مشکلات فراوان می‌کند.

*بحران گردشگری و تشدید مشکلات*
در حالی که جزیره کیش با بحران جدی حضور گردشگر مواجه است و در حالیکه رقبای منطقه ای چون امارلت و ترکیه هر روز تعداد بیشتری از سبد گردشگران ایران را به خود جذب میکنند و بدین علت روزانه تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران کیش به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است، چنین رفتارهای غیرمسئولانه‌ای تنها شرایط را بدتر از پیش می‌کند. گردشگران نه‌تنها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند، بلکه اعتماد خود را به سیستم گردشگری این جزیره از دست می‌دهند. این نوع عملکرد نادرست، به‌ویژه در شرایط بحرانی کنونی، می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای صنعت گردشگری کیش به همراه داشته باشد.

*شکاف عمیق بین ادعا و واقعیت*
در دنیای مدرن امروزی، شما می‌توانید به‌راحتی یک سرویس یا بلیط را از آن سوی جهان برای چند سال بعد و در یک زمان مشخص با شرح خدمات دقیق خریداری کنید. این در حالی است که در کیش، به‌عنوان یک مقصد گردشگری که ادعا می‌کند با استانداردهای جهانی همگام است، حتی از فروش یک بلیط تله‌کابین برای چند ساعت بعد عاجز هستیم. این مسئله به‌روشنی نشان می‌دهد که ادعای همگامی با استانداردهای جهانی در کیش چیزی جز یک شعار توخالی نیست.

*فقدان مسئولیت‌پذیری و شفافیت*
چگونه می‌شود که یک مشتری (گردشگر) بلیطی را برای یک تاریخ و زمان مشخص از سیستم گردشگری خریداری کند و سپس کانتر گردشگری و سرویس‌دهنده بدون هیچ توضیحی زمان و تاریخ سرویس را تغییر دهند؟ این نوع عملکرد نه‌تنها غیرحرفه‌ای است، بلکه به‌نوعی از بی‌احترامی به وقت و برنامه‌ریزی گردشگران تعبیر می‌شود.

*لزوم برخورد قاطع با رفتارهای غیرقانونی*
به نظر می‌آید که این نوع فروش خدمات بدون مسئولیت به یک رویه عادی در جزیره کیش تبدیل شده است. فروشندگان خدمات به‌دلیل عدم برخورد جدی نهادهای حاکمیتی، خود را مجاز به هر نوع عملکردی می‌دانند و این امر باعث شده تا یک حاشیه امن برای رفتارهای غیرقانونی و غیرمسئولانه ایجاد شود. برای حفظ اعتبار جزیره کیش و جلوگیری از نارضایتی بیشتر گردشگران، نیازمند اقدامات فوری و قاطع از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و بخصوص معاونت گردشگری هستیم. اگر این روند ادامه یابد، کیش نه‌تنها همین چند هزار گردشگر خود را از دست خواهد داد، بلکه به‌تدریج اعتبار خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب را نیز از دست خواهد داد.

 

یاداشت ؛ حمید شمالی

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (71) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (46) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (141) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (42) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (77) سازمان منطقه آزاد کیش (199) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (39) سرهنگ علی اصغر جمالی (66) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (44) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (60) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (38) فرماندهی انتظامی کیش (127) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (34) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (57) پلیس فتا (33)
رفتن به ابتدای صفحه