امروز: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

فزونی گرفتی از این راستی

اجتماعی , تاریخ و فرهنگ , دلنوشته , سیاسی , علمی , فرهنگی تاریخ انتشار: 03/06/05 بدون نظر   126 بازدید

اندازه فونت    
فزونی گرفتی از این راستی

فزونی گرفتی از این راستی

محمدابراهیم انصاری لاری، استاندار فارس در دولت خاتمی

من از کسانى بودم که از ترکیب کابینه پزشکیان یکه خوردم و شاید در شمار اولین کسانى بودم که زبان به انتقاد گشودم. اما اکنون و بعد از راى اعتماد مجلس به تمامى کابینه و به‌ویژه بعد از نطق شفاف و بی‌لکنت رئیس‌جمهور درباره چگونگى فرایند چینش کابینه، باز به یاد سخنان او در مراسم تحلیف افتادم که به لزوم خردورزی در حکمرانی اشاره کرد.
طرفه اینکه هم شفافیت و صداقت از نشانه‌های خردورزی است و هم تعامل و دادوستد منطقى که رئیس‌جمهور هر دو را توأمان به کار گرفت. چنانکه فردوسى گوید:
خرد را مدد گیر، سپس راستى
که از این نگیرد، کسى کاستى
پزشکیان از بابت این راستى که پیشه کرد، فزونى گرفت و نامش بلند بود و بلندتر شد و با زیرکى و رندى پایدارى‌های کج‌رو و نیم‌پخته را مات و خام کرد. به قول سعدى که گفت:
راستگاران بلند نام شوند
کج‌روان نیم‌پخته خام شوند
پزشکیان از یک سو، با رهبرى نظام که بى‌هیچ تردید و انکارى نظرات ایشان در همه دوره‌های ریاست‌جمهورى در ترکیب کابینه نافذ و مؤثر بوده، وارد یک تعامل سازنده و منطقى شد و از سوى دیگر، برخلاف رؤساى‌جمهور پیشین که هرگز رسماً و علناً این مهم را بازگو نمی‌کردند، خیلی صریح و صادقانه و شفاف پرده از این تعامل برداشت و با این ابتکار عمل خردمندانه، هم نام خویش بلند کرد و هم راه را بر سوءاستفاده جماعت پایدارى‌ها بست و طرح آنها را براى اخلال در رأى اعتماد مجلس نقش بر آب کرد.
و از همه مهمتر اینکه رئیس‌جمهور به درخواست بحق راى‌دهندگان و هوادارانش که خواهان بیان چرایی و علت عدول و کوتاه آمدن او از کابینه مطلوب بود، پاسخ داد و آن دلائل را به‌صراحت اشکار کرد. و این همه از نشانه‌های رویکرد خردمندانه در حکمرانى است و از نشانه‌های بازگشت صادقانه به مردم؛ که باید به فال نیک گرفت. اکنون در ادامه این سیر مبارک و این سلوک میمون و در پناه این وفاق و همدلى ملى، خوب است که رئیس‌جمهور محترم دامنه و عمق این خردورزى و این تعامل سازنده و منطقی و این شفافیت و صداقت را به حوزه بین‌الملل نیز سرایت دهند تا ملک و ملت از ثمرات و برکات آن بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (71) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (46) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (141) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (42) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (77) سازمان منطقه آزاد کیش (199) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (39) سرهنگ علی اصغر جمالی (66) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (44) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (60) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (38) فرماندهی انتظامی کیش (127) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (34) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (57) پلیس فتا (33)
رفتن به ابتدای صفحه