امروز: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پاسخ دبیرخانه برنامه توسعه گردشگری پایدار« بزن بریم کیش» به بیانیه جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

پاسخ دبیرخانه برنامه توسعه گردشگری پایدار« بزن بریم کیش» به بیانیه جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

پاسخ دبیرخانه برنامه توسعه گردشگری پایدار« بزن بریم کیش» به بیانیه جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

دبیر خانه برنامه توسعه گردشگری پایدار «بزن برین کیش» در پاسخ به خبری با عنوان «بزن بریم کیش یا انحصار در پیش» جوابیه ای را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش دبیر خانه برنامه توسعه گردشگری پایدار «بزن برین کیش» در پاسخ به خبری با عنوان «بزن بریم کیش یا انحصار در پیش» جوابیه ای را منتشر کرد.

در این جوابیه آمده است؛ بزن بریم کیش یک برنامه توسعه‌ای، در مسیر گردشگری‌پایدار جزیره زیبای کیش، دارای پروژه‌های متعددی است که تلاش دارد با اصول مبنایی خداباوری، مردم‌محوری، ارزش‌آفرینی، تولید ثروت و توزیع عادلانه منابع، گردشگری کیش را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

بیانیه‌ای از سوی دفاتر خدمات مسافرتی با عنوان« بزن بریم کیش یا انحصار در پیش؛» منتشر شده است که سید علیرضا کاظمی دولابی، مجری طرح مرجان طی متنی به این بیانیه پاسخ داد که پاسخ مطرح شده به طور کامل به شرح زیر در این رسانه منتشر می‌شود:

بزن بریم کیش، برنامه‌ای برای گردشگری پایدار جزیره زیبای کیش

رئیس محترم جمهور:

توسعه‌ای که به نفع چند نفر باشد، توسعه نیست، چپاول است…

بزن بریم کیش عنوان برنامه‌ای جامع است که تلاش دارد با اصول مبنایی خداباوری، مردم‌محوری، ارزش‌آفرینی، تولید ثروت و توزیع عادلانه منابع، گردشگری کیش را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و زنجیره ارزش این صنعت را از وضع نابسامان کنونی به سمت وضعیتی ایده‌آل سوق دهد.

سال‌هاست تفریحات و سرگرمی در جزیره کیش، گروگان جریانی است که خود را ناجی و متولی گردشگری می‌داند. جریانی که نه تنها حقوق گردشگران را ضایع می‌کند و با زنجیره ناسالمی که ایجاد کرده، به امنیت روانی گردشگر آسیب زده و اعتبار جزیره کیش را خدشه‌دار می‌کند، بلکه گریبان کارآفرینان حقیقی و سرمایه‌گذارانی که در بخش تفریحات و سرگرمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند را نیز گرفته و آنان را به ورطه ورشکستگی کشانده است.

جریانی که با برچسب کارآفرینی، دانش بنیان و سرمایه‌گذار به خود، ضد کارآفرینی، شفافیت و سرمایه‌گذاری در حرکت است و با عوامل خود در داخل و بیرون سازمان، از منافع نامشروعی که از جیب گردشگر و کارآفرین خارج می‌سازد، صیانت می‌کند و با تهدید و خبرپراکنی و مظلوم‌نمایی سعی دارد در پوشش اقداماتی نخ‌نما، تشویش اذهان عمومی را به عمل آورد.

دنیای امروز دنیای شفافیت، دنیای هم‌گرایی، مشارکت و نوآوری است. مفاهیمی که این جریان از شنیدنش نگران می‌شوند و با تمام توان در جهت مقابله با آن اقدام می‌نمایند.

بزن بریم کیش، برنامه‌ای علمی است که مبتنی بر توسعه مشارکت‌ها و توسعه زنجیره ارزش گردشگری پایدار جزیره کیش طراحی شده است. این برنامه، حاصل صدها ساعت جلسه و اتاق فکر کارشناسی با کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، کیشوندان، گردشگران، جوامع تخصصی،

مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش و مشاوران نخبه و کارآزموده صنعت گردشگری در داخل و خارج جزیره است. حاصل مطالعه در سطح ملی و بین‌المللی با رویکردی ارزش‌آفرین و عدالت‌خواه که منافع همه ذینفعان را در نظر گرفته است.

بزن بریم کیش به عنوان یک برنامه توسعه‌ای، در مسیر گردشگری‌پایدار جزیره زیبای کیش، دارای پروژه‌های متعددی است. دبیرخانه بزن بریم کیش، به عنوان طراح، برنامه‌ریز و تسهیل‌گر اقدام می‌نماید و ساز و کار اجرایی توسط بخش خصوصی متخصص و سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب قوانین و مقررات اجرایی می‌شود.

بزن بریم کیش با شناخت عمیق و تخصصی از چرخه معیوب گردشگری کیش، پلتفرمی‌ را پیشنهاد داد که گردشگران در آن بتوانند به راحتی تفریحات و سرگرمی مورد علاقه خود را را شناسایی و با مقایسه قیمت و کیفیت و بر اساس اصل شفافیت، خدمات مطلوب را انتخاب و خریداری نمایند.

پروژه بزن بریم کیش در مسیر اصلاح وضع نامناسب کنونی با توجیه همه ذینفعان حقیقی و اصلی توانست اسناد مطالعه شده و برنامه‌ریزی اجرایی را ارائه نماید که مشکلات بسیاری را از دوش سازمان منطقه آزاد کیش، گردشگران و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بردارد.

این پیشنهاد همچون اقدامات دیگر بزن بریم کیش، در مسیر اجرا توسط متولیان قرار گرفت و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان، جامعه کلوب‌داران، اعضاء جامعه کلوب‌داران و … را پای کار آورد.

در گام نخست پلتفرم بزن بریم کیش، شرکت فن‌آپ با شرکت در مزایده، در فرآیندی قانونی و با رویکرد مسئولیت اجتماعی شرکتی توانست به عنوان مجری فنی و پشتیبان ایفای نقش نماید. شرکت عمران به عنوان مالک ملک کلوب‌های ساحلی، موسسه ورزش به عنوان ناظر، جامعه کلوب‌داران و کلوب‌داران به عنوان بهره‌برداران و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به عنوان ذینفعان دیگر در چارچوب قوانین و مقررات ایفای نقش نمودند.

دبیرخانه بزن بریم کیش، مسئولیت خود را در این خصوص به انجام رسانیده و هیچ‌گونه منافعی در فرآیند اجرایی این پلتفرم نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

منافع حاصل از فروش تفریحات به این شیوه میان ذینفعان توزیع می‌شود:

۱-شرکت عمران ۲۱درصد از فروش خالص

۲-جامعه کلوب‌داران ۳درصد از فروش خالص

۳-کنسرسیوم رونق پایدار جزیره زیبای کیش ۱درصد از فروش خالص

۴-بهره‌برداران کلوب‌ها ۷۵ درصد از فروش خالص

همچنین پورسانت کانترها و دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری نیز در این پلتفرم دیده شده که ۱۰درصد از مبلغ فروش است و دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند با دریافت ای.پی.آی از پلتفرم، فرآیند فروش خود را پیش ببرند.

لازم به ذکر است سازمان منطقه آزاد کیش هیچ منفعتی از اجرای این پلتفرم ندارد و تمامی منافع آن بر اساس ایفای نقش ذینفعان تعریف و توزیع شده است و از دید سازمان، این فرآینده در مسیر شفافیت و جلوگیری از انحصار است.

از سویی دیگر با نگاه از زاویه دید گردشگران به موضوع می‌نگریم: «هم‌اکنون آن‌ها با قیمت‌های متنوع رو به رو نمی‌شوند و می‌توانند بر اساس توان مالی، نظر گردشگران دیگر و علاقه خود، از میان کلوب‌ها بر اساس استانداردی که قبلا سازمان منطقه آزاد کیش به تصویب رسانده و توسط یک شرکت مرجع استانداردسازی اجرا شده بود، خدمت مورد نظر خود را خریداری نمایند.

جالب است که در گذشته، اگر به عنوان گردشگر می‌خواستید از یکی از خدمات کلوب‌ها خریداری نمایید، نمی‌دانستید تفاوت کلوب ۲ و ۵ ستاره چیست و بر اساس منافع جریان موهوم و مدعی فعلی که پورسانت‌های ۸۰درصدی را حق خود می‌داند، در جریان رقابت ناعادلانه خدماتی بی‌کیفیت را با قیمتی بالا دریافت می‌کردید.

از اتهامات سخیف مطرح شده در این بیانیه گذر می‌کنیم، چرا که پاسخ دادن به این بیانیه را بازی در زمین افرادی می‌دانیم که با تاثیر از جریان پشت پرده این خبرپراکنی، اهداف دیگری را دنبال می‌کنند. ما آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم و آن‌ها هم به خوبی ما را می‌شناسند. نظارت را بر عهده دستگاه‌های مسئول می‌گذاریم و قضاوت را بر عهده گردشگران، کلوب‌داران، کیشوندان و آنان که خارج از این جریان منفعت طلب و انحصار گرا قرار دارند.

چند نکته پایانی:

۱-برند بزن بریم کیش متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است.

۲-دبیرخانه بزن بریم کیش فقط ایفای نقش راهبری دانشی دارد و هیچ منفعتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این پلتفرم یا اقدامات دیگر ندارد.

۳-راهبرد بزن بریم کیش توسعه مشارکت مردمی است که جلوه آن کنسرسیوم رونق پایدار، پلتفرم بزن بریم کیش و رویدادهای متنوعی است که تا کنون برگزار شده.

یادآوری:

*پلتفرم بزن بریم کیش، آماده همکاری با همه دفاتر خدمات مسافرتی فعال در کیش است.

*سامانه‌هایی که در حال حاظر با انحصار تفریحات و سرگرمی کیش، داعیه ضدانحصار طلبی دارند(به شرط شفافیت برای گردشگران و رعایت اصول توزیع عادلانه درآمد)، نیز می‌توانند با دریافت ای.پی.آی از پلتفرم به فعالیت خود ادامه دهند.

نتیجه‌گیری:

ما برای اصلاح ساختار نامناسب کنونی، برای اعتبار از دست رفته جزیره زیبای کیش، برای منافع پایمال شده گردشگران و کارآفرینان و برای رونق پایدار جزیره زیبای کیش از تمام داشته‌های بهره خواهیم گرفت.

پاسخ شما را قبلا داده‌ایم و جامعه کلوب‌داران نیز ابعاد موضوع را بارها تشریح کرده است. در صورتی که باز هم نشنیده‌اید می‌توانیم در حضور جامعه کلوب‌داران، کارشناسان گردشگری، اصحاب رسانه و نمایندگان سازمان منطقه آزاد کیش به روشن‌گری در خصوص پلتفرم و بلایی که سال‌هاست بر سر کیش آورده‌اید بپردازیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (71) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (46) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (141) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (42) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (77) سازمان منطقه آزاد کیش (199) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (39) سرهنگ علی اصغر جمالی (65) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (44) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (59) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (38) فرماندهی انتظامی کیش (126) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (34) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (57) پلیس فتا (33)
رفتن به ابتدای صفحه