امروز: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

گزارشی از عملکرد پلیس انتظامی و راهور و دریابانی کیش در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳

گزارشی از عملکرد پلیس انتظامی و راهور و دریابانی کیش در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳

گزارشی از عملکرد پلیس انتظامی و راهور و دریابانی کیش در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش سرهنگ علی اصغر جمالی، فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، در حوزه عملکرد و ارائه خدمات پلیس آماری را اعلام کرد و گفت:

پلیس در فرماندهی انتظامی ویژه، دریابانی و پلیس فرودگاه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۹ طرح مختلف را اجرا کرده که ما حصل آن اجرای ۲۵ طرح پیشگیرانه در مقابله با سرقت بوده که نتیجه آن انهدام ۸ باند سازمان یافته سرقت در جزیره کیش بوده و در این خصوص ۱۶۱ نفر سارق دستگیر شده اند و خروجی آن کاهش ۱۳ درصدی جرم و سرقت در جزیره کیش بوده است و همچنین ۵۰ درصد از سرقت‌ها توسط همکاران در حوزه پلیس پیشگیری پلیس آگاهی و سایر پلیس‌ها کشف و اموال مال کشف شده به مالباختگان عودت داده شده است.

همچنین در حوزه مقابله با قاچاق و خرده فروشان مواد مخدر، ۵۶ طرح اجرا شده که ماحصل آن کشف دو برابری انواع مواد مخدر در داخل جزیره و نیز دستگیری ۲۶۶ نفر قاچاقچی خرده فروش و معتاد بوده است.

در حوزه ترافیک ۳۵ طرح اجرا شده و ۲۳۰۰ موتور و ۷۷۰ خودرو متخلف نیز توقیف شده و خروجی آن کاهش ۸۸ درصدی تصادفات منجر به فوت بوده و این ماحصل اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی دقیقی است که خیلی از آنها مرهون زحمات شما بوده است که باعث شده آگاه‌سازی عموم بیشتر شده و رعایت قوانین توسط کیشوندان بیشتر شود و خروجی آن کاهش تصادفات منجر به فوت بوده است که بسیار ارزشمند است.

در حوزه جرایم مالی ۶۲ پرونده تشکیل شده که با اقدامات انجام شده، کاهش ۳۷ درصدی کلاهبرداری و جعل را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. ۵۰ نفر از مجرمان در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

در حوزه فضای مجازی ۱۴۱ پرونده تشکیل شده است که ۹۸ درصد آن با اقدامات به موقع سریع و صحیح همکاران ما و اطلاع رسانی سریع و صحیح مالباخته منجر به کشف شده و معادل ارزش ریالی ۵۵ میلیارد ریال به مالباختگان عودت شده است. موضوعی که در فضای مجازی نگران کننده است رشد ۱۳۰ درصدی وقوع جرایم فضای مجازی است، که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

در حوزه قاچاق کالا، کشف سوخت قاچاق و فرآورده‌های شیلاتی در مجموع ۳۳۱ نفر قاچاقچی شناسایی و دستگیر شده‌اند که در این خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی مقابله با قاچاقچیان نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم. ۹۴ هزار لیتر سوخت قاچاق و ۸۴۰۰ کیلوگرم فراورده‌های شیلاتی مختلف کشف و ضبط شده و ۳۵ شناور متخلف توقیف و همچنین ۳۰۰۰۰ متر تور غیر مجاز نیز توقیف و برخورد شده است.

در حوزه خدمات نیز از ابتدای سال در پلیس فرودگاه یک میلیون مسافر ورود و خروج داشته‌ایم که این افراد از پلیس خدمات گرفته‌اند و نیز در مبدا ورودی بندرگاه تقریباً ۱۰۰ هزار مسافر داشته‌ایم.

در حوزه‌های انتظامی مختلف ۳۸۰۰۰ خدمات حضوری و غیرحضوری به شهروندان و کیشوندان و گردشگران توسط همکاران ارائه شده است که در حوزه اتباع و گذرنامه ۱۷۰۰ مورد، در حوزه اماکن عمومی ۲۶۰۰ مورد و در حوزه پلیس آگاهی ۴۸۰ مورد خدمت ارائه شده است.

در رابطه با سامانه ۱۹۷ ارتباط مردمی با پلیس، ۱۰ جلسه ارتباط مستقیم داشته‌ایم که به صورت حضوری در خدمت مردم و کیشوندان بوده‌ایم و حدود ۳۵۰ نفر مراجعه کرده‌اند و اکثراً تقدیر و تشکر از زحمات همکاران بوده است و نیز انتقاد و پیشنهاد که به آنها رسیدگی شده است.

در حوزه پلیس پیشگیری و ۱۱۰ ارائه ۲۰ هزار خدمت به شهروندان داشته‌ایم و نیز ۳۳۰ مورد مراجعه حضوری به کلانتری‌ها و نیز ۵۷۰ پرونده در حوزه مشاوره و مددکاری رسیدگی شده است.

در حوزه ترافیکی نیز علاوه بر تمام اطلاع رسانی‌ها ۵۵۰۰ خدمت به مراجعین راهور انجام شده،

سرهنگ جمالی در پایان سخنان خود گفت: سه پل ارتباطی پلیس برای ارتباط با مردم و مخاطبین در نظر گرفته شده است.

شماره فوریتی ۱۱۰ برای موضوعات اجتماعی و امنیتی
شماره ۱۲۰ راهور برای موضوعات ترافیک و تصادفات
و شماره ۱۹۷ مربوط به شکایات و انتقادات و پیشنهادات به پلیس نیز می‌باشد که به صورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مردم می‌باشند

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (71) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (46) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (141) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (42) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (77) سازمان منطقه آزاد کیش (199) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (39) سرهنگ علی اصغر جمالی (65) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (44) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (60) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (38) فرماندهی انتظامی کیش (126) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (34) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (57) پلیس فتا (33)
رفتن به ابتدای صفحه