امروز: ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

گردشگری در ایران با همه ظرفیت‌هایش آینده مبهمی دارد/ وزیر گردشگری باید با نهادهای مختلف تعامل داشته باشد

گردشگری در ایران با همه ظرفیت‌هایش آینده مبهمی دارد/ وزیر گردشگری باید با نهادهای مختلف تعامل داشته باشد

گردشگری در ایران با همه ظرفیت‌هایش آینده مبهمی دارد/ وزیر گردشگری باید با نهادهای مختلف تعامل داشته باشد

 

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در گفت‌وگو با «سفر امروز»:
گردشگری در ایران با همه ظرفیت‌هایش آینده مبهمی دارد/ وزیر گردشگری باید با نهادهای مختلف تعامل داشته باشد

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: صنعت گردشگری ایران در بحران است و باید کسی به عنوان وزیر روی کار بیاید که برای وضعیت بحرانی موجود نسخه‌ای درست داشته باشد. صرف این که بگوییم دولت این اقدامات را انجام داده، درها هم باز شود و سیاست خارجی هم باید بهبود یابد، کاری پیش نمی‌رود.
محمود مادرشاهیان در خصوص بحث انتخاب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به « سفر امروز » گفت: ضرورت دارد که وزیر گردشگری با حوزه‌های مرتبط وزارتخانه  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آشنا باشد و مشکلات و موانعی را که این سه حوزه با آن‌ها درگیر است، بشناسد و بتواند با راهکارهای درست این موانع را از پیش روی این سه حوزه بردارد.
او افزود: با توجه به وضعیت تحریم‌ها و نبود بودجه‌های دولتی باید وضعیت گردشگری در کشور ما به سمتی برود که تمام ارکان گردشگری توسعه یابد. یک گردشگر زمانی که وارد کشور ما می‌شود، باید برایش برنامه داشته باشیم و روند کار به گونه ای باشد که گردشگر ترغیب شود که در کشور ما بیشتر بماند.
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی عنوان کرد:با وجود همه موانعی که در کشور ما وجود دارد، ایران از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است. با برنامه‌ریزی درست، می‌توانیم سفر خوشایندی برای گردشگر خارجی که به ایران می‎آید، بسازیم.
مادرشاهیان با بیان این‌که بی‌شک گردشگران خارجی که قصد سفر به ایران را دارند از علاقمندان تاریخ و فرهنگ ایران هستند، گفت: بخشی از این گردشگران را هم گردشگران مذهبی تشکیل می‌‎دهند که بخش عمده آنهات مهمان ما در استان خراسان رضوی هستند. ما در این استان و شهر مشهد مقدس، علاوه بر هموطنان‌مان، سالانه میزبان گردشگران مذهبی زیادی از خارج از کشور هستیم.
او در مورد مسایل صنفی هم توضیحاتی داد و گفت: جامعه  حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی از زمان آغاز فعالیت، تمام تلاش خود را برای تحقق نقش حمایتی از هتل‌ها، رونق و گسترش صنعت هتلداری استان و ارائه خدمات بهتر به زائران به کار بسته است؛ اما باید دانست که میزان موفقیت در تحقق برنامه‌ها، صرفا به میزان تلاش ما بستگی ندارد بلکه عواملی از جمله شرایط اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم برای سفر نیز در آن تاثیرگذار است. مردم باید توان پرداخت هزینه‌ها را داشته باشند تا شاهد رونق صنعت هتلداری و گردشگری باشیم.
رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت:بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده در هتل‌ها، حامل‌های انرژی، هزینه‌های بازسازی، هزینه نیروی انسانی و سایر هزینه‌های هتل‌ها، کاهش قدرت خرید و توان اقتصادی مردم برای سفر و… بر دامنه این نگرانی‌ها افزوده است، از این‌رو آینده تقریبا مبهمی پیش روی این صنعت وجود دارد. از این رو وزیر گردشگری باید در جهت برطرف کردن این مشکلات بکوشد.
مادرشاهیان درباره مشکلات حوزه حمل‌‎‌ونقل در کشور گفت: یکی از مسایلی که به گردشگری ما لطمه زده، کمبود ناوگان‌های حمل‌ونقل است. ایران از این نظر دچار مشکل است و وزیری که روی کار می‌آید باید بتواند در سایه تعامل با سایر وزارتخانه‌ها این مشکل را برطرف کند.
او در پایان گفت: جامعه هتلداران ایران در این سال‌ها با رفتار حرفه‌ای تلاش کرده است صداقت خود را به گردشگران ثابت کند و با وجود افزایش قیمت‌‎ها، برای این که سفر از سبد خانواده‌ها حذف نشود با پایین نگاه داشتن هزینه اقامت و تخفیف‌های متعدد به مردم سرزمینش خدمت‌رسانی کند. این جامعه با روحیه تعاملی که دارد، امروز توانایی آن را دارد که درصورت لزوم با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت توسعه گردشگری در کشور همراهی کند

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (71) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (46) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (141) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (42) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (77) سازمان منطقه آزاد کیش (199) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (39) سرهنگ علی اصغر جمالی (66) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (44) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (60) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (38) فرماندهی انتظامی کیش (127) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (34) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (57) پلیس فتا (33)
رفتن به ابتدای صفحه