امروز: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

فصلی جدید آغاز میشود ، فصل مردم باوری 

اجتماعی , اخبار ایران , تاریخ و فرهنگ , دلنوشته , سیاسی , علمی , فرهنگی تاریخ انتشار: 03/05/07 بدون نظر   154 بازدید

اندازه فونت    
فصلی جدید آغاز میشود ، فصل مردم باوری 

یاداشت روز ؛ محمد إبراهیم انصارى لارى

فصلی جدید آغاز میشود ، فصل مردم باوری

 

سخنان رییس جمهور در مراسم تنفیذ حاوی نکات بسیار مهم و کلیدی بود. به خصوص وقتی رشته کلام از محدوده متن فراتر میرفت و چهارچوب پیش نوشته ها را رها
میکرد سخنان ایشان جذاب تر و شنیدنی ترمیشد
. هر چند روح کلی نطق ایشان از رویکردی کاملا مردمی برخوردار بود اما دو فراز درخشان سخنان رییس جمهور زمانی بود که رضایت مردم را شاخص موفقیت دانست و نیز جاییکه رای ندادن انبوه ایرانیان را از سر دغدغه ى تغییر برای ایران اعلام کرد
. این نوع توجه به مردم که به کلی با مردم داری مرسوم و رایج متفاوت است را باید مردم باوری پزشکیان دانست.
آنچه در طول سالیان اخیر به خصوص در دوره هر چند کوتاه اما پر خسارت حاکمیت یکدست به صورت شگفت انگیز و معناداری به حاشیه رانده شده و سعی بر فراموشی و تغافل از ان میشد.
مردم باوری غیر از مردم داری است. مردم داری شیوه ای است که بسیاری ازسیاست مداران و دولتمردان برای کسب محبوبیت و فراز آمدن بر قدرت یا فرار از مسولیت و پنهان کردن شکست ها و ناکامی ها در هنگام قدرت بدان متوسل میشوند و این شیوه می تواند غالبا به دروغ و فریب و ریا آلوده شود اما مردم باوری یک فرهنگ است که دروغ و فریب و تظاهر در آن راهی ندارد
. یک سیاستمدار و یا یک دولت مردم دار فقط آن دسته از مردمی رابه رسمیت می شناسد که هوادار و طرفدار او باشند . در راهپیمایی ها و مناسبت های رسمی و آیینی که او دعوت می کند شرکت داشته باشند و آنها را صرفا برای تایید و تصویب و تکبیر گفته ها برنامه ها و قطعنامه های خود می خواهد . اما سیاستمدار مردم باور همه مردم را ارج می نهد همه مردم را باور دارد و مردم را برای پرسش و پاسخ، نقد و نظارت و چون و چرا هم می خواهد و خود را در برابر همه مردم پاسخگو می داند .
پزشکیان رضایت همه مردم را می خواهد . نه فقط آنها که به او رای دادند و نه فقط آنها که در انتخابات شرکت کرده اند بلکه به دغدغه ی بیش از پنجاه درصدی که نیامدند و رای ندادند نیز عمیقا باور دارد و خود را در برابر آنها مسئول میداند و از قضا مردم باوری او نیز ریشه در آموزه های دینی دارد و این سخن عمیق و ظریف امام علی را به یاد می آورد که فرمود : ” عنوان العقل مداراه الناس ” و این سخن پیامبر (ص) که فرمود : ” مداراه الناس نصف الایمان ”
در هر دوى
این عبارت ها از ناس یعنی مردم سخن به میان آمده است نفرموده اند مداراه المسلم یا مداراه المومن . مدارای با مردم نشانه عقلانیت و معادل نصف ایمان محسوب شده است. پرپیدا ست که مدارا با مردمی موضوعیت دارد که با ما متفاوت اند چه در اندیشه ها و سلایق و چه در شیوه زندگی وگرنه مدارا با مریدان، پیروان و مطیعان که موضوعیتی ندارد آنها همیشه هستند و با یک اشاره به سر خواهند دوید. مدارا در قاموس فرهنگ مردم باوری است که معنا پیدا می کند. در شیوه های مرسوم مردم داری کافی است به هر روشی ولو غیر اصیل و به هر راهی ولو پر فریب مردم را برای مدتی داشته باشی تا زمانیکه به آنها نیاز داری و بعد می توانی رفتاری حتی کاملا مغایر و برعکس هم با آنها داشته باشی
. چگونگی بر خورد با زنان و دختران به اصطلاح بد حجاب و یا بی حجاب را در ایام انتخابات و پیش و پس از آن به یاد بیاوریم که نمونه کوچک اما بارز و روشن از مردم داری غیر اصیل و فریبکارانه است.
پزشکیان در اولین نطق رسمی خود در محضر رهبر انقلاب و کثیری از مسولان کشوری و لشکری و در برابر میلیون ها ایرانی که تماشاگر این مراسم بودند به درستی بر رضایت مردم انگشت گذارد و دغدغه ی انبوه ایرانیانی که رای ندادند را به رسمیت شناخت و طرفه اینکه رهبری فرزانه انقلاب نیز این گفته ها را عمیق ، درست و از سر ایمان و صداقت رییس جمهور ازیابی کردند.
فصلی جدید آغاز شده است، فصل بازگشت صادقانه به مردم و رویکرد عادلانه و خردمندانه در حکمرانی .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (71) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (46) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (141) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (42) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (77) سازمان منطقه آزاد کیش (199) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (39) سرهنگ علی اصغر جمالی (65) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (44) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (59) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (38) فرماندهی انتظامی کیش (126) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (34) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (57) پلیس فتا (33)
رفتن به ابتدای صفحه