امروز: ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

افول از محوریت ورزش حرفه‌ای در ابعاد بین المللی تا مرکز نگهداری اماکن دهکده المپیک

آموزشی , اجتماعی , دلنوشته , فرهنگی , گردشگری , مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش , ورزشی تاریخ انتشار: 03/05/06 بدون نظر   150 بازدید

اندازه فونت    
افول از محوریت ورزش حرفه‌ای در ابعاد بین المللی تا مرکز نگهداری اماکن دهکده المپیک

نقدی بر عملکرد دو ساله مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش

*افول از محوریت ورزش حرفه‌ای در ابعاد بین المللی تا مرکز نگهداری اماکن دهکده المپیک*

کیش، زمانی مهمترین قطب ورزش آماتوری و حرفه ای ایران، اکنون با چالش‌های جدی روبرو شده است. موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، که زمانی به عنوان یکی از پیشروترین نهادهای ورزشی کشور شناخته می‌شد و با افتخارات بسیاری همراه بود، در سال‌های اخیر دچار تغییرات ساختاری شده و از کارکرد واقعی خود فرسنگ ها فاصله گرفته است. این موسسه که اکنون به یکی از معاونت‌های شرکت عمران، آب و خدمات تبدیل شده، بر اساس ذات شرکت مادر خود تمرکز خود را صرفاً بر توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تحت تملک خود محدود کرده و از ایفای نقش فعال در حوزه ورزش حرفه‌ای و رویدادهای ورزشی بزرگ بازمانده است.
به اعتقاد نگارنده انزوای مرکز ورزش و عدم تعامل با بخش خصوصی فعال در این حوزه ، یکی از مهم‌ترین دلایل افول ورزش در کیش است. در گذشته، این موسسه با حمایت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران کیش که به واقع راهبران اصلی کیش هستند، رویدادهای ورزشی بزرگ و متنوعی را برگزار می‌کرد که به توسعه ورزش کیشوندان و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری کیش نیز کمک شایانی می‌کرد. اما در حال حاضر، این تعامل به حداقل رسیده است. عدم حمایت و غیبت مدیران این موسسه در چندین رویداد ورزشی بخش خصوصی همچون مسابقات میکامال که یکی از بازیگران اصلی برگزارکننده رویدادهای مهم ورزشی کیش محسوب می‌شود، گواهی بر این مدعاست.
نگارنده معتقد است که این وضعیت ناشی از تغییر رویکرد مدیران دولتی است که خود را صرفاً متولی چند سالن و زمین فوتبال دهکده المپیک و پلاژها می‌دانند، نه مدیر توسعه ورزش و گردشگری ورزشی تمام جزیره کیش. این در حالی است که کیش در گذشته با همکاری همین نقش آفرینان میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی مهم کشور و حتی منطقه بوده و به عنوان قطب ورزشی شناخته می‌شد. مسابقات تورجهانی والیبال ، مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه سواری، کیش گیز و مسابقات مارینا کاپ همگی بواسطه مسئولیت اجتماعی و نگاه مثبت بخش خصوصی کیش بیرون آمده است که متاسفانه با تغییرات ایجاد شده در ساختار ذهنی و سیاست گذاری مدیریت دولتی ، این موسسه یا مرکز ورزش و تفریحات سازمان کارنامه قابل قبولی در حوزه تعامل و هم افزایی این رویدادها نمیگیرد.
امروز که قریشی، بعنوان یک مدیر جدید بر صندلی نهاد حاکمیتی ورزش کیش تکیه زده است قطعاً با چالش‌های بزرگی روبرو است و مهمترین آن احیای ورزش کیش و بازگرداندن آن به جایگاه سابق نه از بعد ساخت و نگهداری اماکن تحت مالکیت خود که هم اینک نیز ما دهه ها از مجموع بسیاری از استانهای کشور جلوتریم. بلکه تغییر تفکر و احیای نگاه به همکاری و تعامل با بازیگران اصلی و واقعی ورزش کیش است.
در این راستا، تقویت ارتباط با بخش خصوصی، تمرکز بر ورزش همگانی و حرفه‌ای کیشوندان، تعامل و حمایت بیشتر نقش آفرینان اصلی برگزاری رویدادهای ورزشی و بازنگری در ساختار مدیریتی سیستم تحت امر خود از مهمترین راهکارهای وی جهت برون رفت از بن بست بزرگترین شهر ورزشی کشور در دو دهه گذشته است. در غیر اینصورت شرایط هیچ بهبودی نخواهد یافت.

 

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (71) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (46) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (141) جزیره کیش (54) جزیره کیش رحیم سرهنگی (42) جشنواره تابستانی کیش (34) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (36) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (77) سازمان منطقه آزاد کیش (199) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (39) سرهنگ علی اصغر جمالی (65) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (44) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (59) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (34) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (103) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (56) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (38) فرماندهی انتظامی کیش (126) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (132) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (41) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (47) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (100) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (81) مهدی کشاورز (48) موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش (34) هواپیمایی کیش ایر (90) پلیس راهور کیش (57) پلیس فتا (33)
رفتن به ابتدای صفحه