امروز: ۱۰ تیر ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آغاز فصلی نو در آکادمی تیراندازی با کمان کیش با فعال کردن رشته کامپوند

آغاز فصلی نو در آکادمی تیراندازی با کمان کیش با فعال کردن رشته کامپوند

آغاز فصلی نو در آکادمی تیراندازی با کمان کیش با فعال کردن رشته کامپوند

زهرا نعمتی رییس آدکادمی تیروکمان کیش برای اولین بار رشته کامپوند که یکی از رشته های مدال آور المپیکی است در آکادمی تیر و کمان کیش راه اندازی شد.

 

زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک و پرچم دار المپیک در گفتگوی ویژه با خبرنگار دولتخانه کیش گفت ، پس از سالها حضور در کیش و ورزش در سطح حرفه ای بعنوان مربی آکادمی تیراندازی با کمان کیش شروع به فعالیت و حرکتی نو در این رشته و برای اولین بار با فعال کردن رشته کامپوند در کیش نمودم
زهرا نعمتی افزود پس از یک سال بی رمقی و عدم فعالیت جدی در رشته تیر و کمان کیش آن هم بجهت عدم وجود مربی فعالیت آکادمی با قبول مربی گری آغاز نمودیم و امیدواریم عنایت به وجود استعداد های درخشان در کیش ضمن طی کردن مجدد مسیر قهرمانی بتوانیم با شرکت در مسابقات آتی سکوهای قهرمانی کشور و حتی بین المللی را بدست بیاوریم

وی گفت تلاش ما این است که امسال در مسابقات لیگ دسته یک شرکت کرده و حتی بتوانیم چند استیج از مسابقات را در کیش میزبانی و برگذار کنیم
وی در ادامه با اشاره به طرح آکادمی تیر و کمان کیش گفت این طرح چند سال پیش مصوب و تایید شده بود و قرار بود بودجه لازم جهت توسعه و تامین امکانات در اختیار قرار داده شود که متاسفانه به دلایلی تا به امروز محقق نشده

قهرمان المپیک از مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش درخواست کرد، عنایت و توجه ویژه به این ورزش مدال آور داشته باشند و نسبت به برطرف کردن مشکلات از جمله نور زمین تیر و کمان کیش که مشکلی اساسی در فصل گرماست است داشته باشند.
وی در ادامه گفت جوانان کیش در هر دو رده دختران و پسران استعداد و علاقه ویژه و قابلی دارند که اگر توجه و تمرکز بیشتری برای سرمایه گذاری در این رشته داشته باشیم می‌توانیم در سالهای آتی مدال های رنگارنگ بین المللی را برای کیش به ارمغان بیاوریم که دور از ذهن نیست.
زهرا نعمتی در پایان برای اولین بار خبر از راه اندازی رشته کامپوند که یکی از رشته های مدال آور المپیکی است در آکادمی تیر و کمان کیش داد و افزود فعال شدن این رشته مهیج و مدال آور در جزیره کیش میتواند نوید بخش روزهای بهتر برای این رشته تیر و کمان کیش جزیره کیش باشد.

 

زهرا نعمتی، قهرمان معاصر ملی و جهانی

زهرا نعمتی، زاده‌ی ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ در کرمان و عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران ، نخستین زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک شده‌است.

رشته‌ی ورزشی‌اش از ۱۲ تا ۱۸ سالگی تکواندو بود که یک سانحه رانندگی باعث شد علاوه بر تحصیلش در رشته‌ی گیاه پزشکی در دانشگاه، تکواندو را نیز نتواند ادامه دهد. به گفته‌ی خودش تکواندو ورزشیست که بیشتر با پاها سر و کار دارد و از دست دادنشان مثل از دست دادن دست‌ها برای یک پیانیست است.

در ۲۱ سالگی برخلاف اشتیاقش به ورزش‌های گروهی به خاطر کمبود امکانات در کرمان به تیراندازی با کمان علاقه‌مند شد و می‌گوید ضایعه‌ی نخاعی‌ انگیزه‌اش را برای قهرمانی بیشتر کرد زیرا خدا به او فرصت دوباره زیستن داده بود. وی هم اکنون رتبه‌ی نهم جهانی در رشته‌ی خود را داراست و افتخارات زیادی برای ایران و مردمش به ارمغان آورده است. او حتی پیشنهاد جمهوری آذربایجان مبنی بر دریافت ۳۰۰ هزار دلار، یک خانه، یک خودرو،‌ حقوق مادام‌العمر ماهیانه پنج هزار دلار و شهروندی آن کشور را رد کرد و گفت پرچم ایران را ترجیح می‌دهد.

گرفتن جایزه‌ی اسپورت آکورد در سال ۱۳۹۲ برای برترین ورزشکار پاراالمپیکی، ثابت می‌کند که او زنی بسیار موفق و الهام بخش‌است و توانسته به آرزوهایش برسد. او می‌گوید:«خیلی وقت ها پیش می‌آید که انگیزه را برای ادامه از دست می‌دهم؛ به خاطر سختی‌های کار، ناملایمت‌ها، نبود امکانات و شاید بی مهری‌ها.» اما بارها نشان داده‌است که دوباره بلند شده و برای سرزمینش مدال‌های ارزشمندی کسب کرده‌است.

او ریتم زندگی‌اش را اینگونه توصیف کرده: ۸ ساعت در روز تمرینات تخصصی تیر و کمان و ۲ ساعت در روز بدنسازی. او می‌گوید:«به دست آوردن هر چیزی بهایی دارد و داشتن یک زندگی ورزشی فقط مشمول هزینه‌‌ی مادی نیست و من به شخصه بابت دوری از خانواده بهای زیادی می‌پردازم. جدای از این و همه‌ی خستگی‌ها، گذشتن از همه تفریحات و داشتن یک زندگی معمولی مواردی هست که یک ورزشکار حرفه‌ای باید آن را بپذیرد.»

 

دغدغه‌ی کنونی‌ او وضعیت پس از دوران قهرمانیست و می‌گوید دوست دارد مربی‌گری کند گرچه می‌داند خیلی سخت است و آکادمی‌ای تاسیس کند که معلولان در آن دعوت به همکاری شوند.

زهرا نعمتی برای اولین بار در تاریخ المپیک در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک بانوی معلول مسلمان، پرچم‌دار کاروان المپیک یک کشور یعنی ایران شد. وی همچنین در سال ۲۰۱۹ برای اولین مرتبه در تاریخ کشورمان موفق به دریافت تقدیرنامه‌ی جنبش المپیک در راستای ترویج ارزش‌های آن شد.

 

افتخارات و دستاورد‌های وی به شرح زیر است:

· دو مدال طلا و یک مدال برنز در پاراالمپیک‌های لندن و ریو

· سه مدال طلا در مسابقات جهانی ایتالیا و تایلند

· مدال طلای مسابقات آسیایی در کره جنوبی

· بهترین ورزشکار آسیایی ۲۰۱۳

· بهترین ورزشکار دنیا در سال ۲۰۱۳

و در آخر او معتقد است که معلولیت یک ویژگیست. درست مثل قد بلند بودن و آرزو دارد که معلولان خانه نشین نباشند.

به امید فراهم شدن بستری مناسب‌تر برای حضور هر چه بیشتر جامعه‌ی معلولین در کشور.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (44) اداره محیط زیست کیش (97) بیمارستان کیش (139) جزیره کیش (53) جزیره کیش رحیم سرهنگی (33) جشنواره تابستانی کیش (32) حجت الله عبدالملکی (51) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (33) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رحیم سرهنگی (66) سازمان منطقه آزاد کیش (190) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (38) سرهنگ علی اصغر جمالی (62) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (43) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (32) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (99) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (52) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (36) فرماندهی انتظامی کیش (124) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (127) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (99) معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (31) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه